06 вересня 2012 року Верховною Радою України було ухвалено Закон України «Про адміністративні послуги», який визначив правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.
На виконання Закону України «Про адміністративні послуги» Красноармійською міською радою прийнято рішення від 22.05.2013 №6/28-9 «Про створення Центру надання адміністративних послуг м. Красноармійськ».
З липня місяця 2013 року вже почав функціонувати Центр надання адміністративних послуг при Красноармійській міській раді, головною метою якого було створення умов для швидкого вирішення будь-яких проблем громадян та суб’єктів господарювання, скорочення та спрощення процедури отримання суб’єктами звернення адміністративних послуг.
ЦНАП складався з двох працівників – начальника та адміністратора, які надавали до 10 адміністративних послуг у 2015 кількість працівників відділу вже нараховувала 5 осіб.
У зв’язку з розширенням переліку послуг з квітня 2016 року повноваження з усіх питань реєстрації (прописки та виписки) перейшли до органів місцевого самоврядування. Оскільки площа існуючого приміщення ЦНАП не дозволяла розмістити всі картотеки, що приймалися від різних організацій, а також з метою забезпечення належної доступності адміністративних послуг для громадян почав роботу офіс на мікрорайоні Гірник, 1. Відділ ведення Реєстру територіальної громади забезпечує формування та ведення Реєстру міської територіальної громади, яка здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання громадян та видачу довідок у сфері реєстрації місця проживання. Також, внаслідок успішної реформи децентралізації повноважень у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та речових прав на нерухоме майно, до ОМС, розпочав свою роботу відділ державної реєстрації.
У вересні 2018 року підключили інформаційну систему «e-ЦНАП Cloud», розробником якої є Комунальне підприємство «Міськоформлення». Була проведена дуже велика робота з формування інформаційних карток (на той час 180) та заяв для надання якісних послуг. До цього усі послуги, що надавалися записувалися в ручну у журнали, тому підключення до «e-ЦНАП Cloud» значно спростило навантаження на адміністраторів, та скоротило час на обслуговування громадян, а саме: була сформована, зберігати дані про особу для швидкого обслуговування при повторному зверненні та ін. також ця система дала можливість інформування через смс через готовність результату.
Також у 2018 році розпочав свою роботу відділ паспортних послуг оформлення та видачі паспортів. Оформлювалися: паспорт громадянина України у вигляді ID-картки та паспорт громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм. Робочі станції для оформлення паспортів були універсальні, на них одразу фотографували та брали відбитки пальців. Одна станція була придбана за кошти місцевого бюджету, інша станція за кошти Міністерства з тимчасово окупованих територій внутрішньо переміщених осіб. В подальшому було придбано ще дві установки, тому що потреби у цих послугах зростали та мали великий попит серед громадян, до початку воєнного стану адміністратори ЦНАПу оформлювали близько 800 паспортів на місяць.
З 13.02.2019 Центр надання адміністративних послуг м. Покровськ було створено з правом юридичної особи.
В рамках впровадження нових послуг МВС була виділена субвенція на закупівлю Водійської установки для оформлення та видачі посвідчення водія і державної реєстрації транспортних засобів (програмно-апаратний комплекс, який складається з принтера Toppan з додатковим обладнанням), що дозволило приймати та опрацьовувати документи, друкувати і видавати водійські посвідчення, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та державні номерні знаки.
Також у березні 2019 року було створено офіційний сайт ЦНАП м. Покровськ, де можна записатись у електронну чергу або через спеціальні інформаційні термінали (інфомати), які забезпечують доступ до баз даних у вільному доступі. Запроваджено он-лайн послуги (08-05 та 08-08, перша заявка на сайті була 10.06.2021) та Вайбер-бот (можна записатись у електрону чергу, відстежити послугу та оцінити якість обслуговування).
З метою наближення послуги до мешканців громади у Центрі надання адміністративних послуг м. Покровськ було запроваджено послугу «Мобільний адміністратор». Адміністратори Центру проходили навчання у Сєвєродонецьку та у підсумку за підтримки Проєкту USAID отримали «Мобільний кейс» у який входить: ноутбук, принтер, 2 сканера, зчитувач документів id – карток, модем. Ця ідея була реалізована у 2020 році, була проведена робота по нормативним документам і щоб забезпечити послугами людей, які в силу певних обставин не можуть відвідати ЦНАП і отримати необхідну адміністративну послугу. Здебільшого, це люди з обмеженими можливостями чи похилого віку.
У 2020 році ЦНАП виходить на платформу «Дія» запроваджена перша послуга: «єМалятко». Також, РТГ (автоматизована система, призначена для формування та ведення реєстру територіальної громади в електронному вигляді), працівники отримали повноваження в сфері ДРАЦС, завдяки чому можна було оформлювати первинні документи.
З метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання адміністративних послуг мешканцями Покровської громади 20.10.2021 було створено 3 віддалених робочих місця адміністратора Центру надання адмінпослуг: у Гришиному, Лисівці та Новотроїцькому, також у планах відкриття територіального підрозділу у місті Родинське.
24 лютого 2022 року назавжди розділило наше життя на до та після, але не зупинило! У ці нелегкі часи, не дивлячись на страх, наш колектив став сильнішим!
Зараз ми згуртована команда, яка активно допомагає нашій громаді вистояти та перемогти. І хоча наразі наша праця обмежена блокуванням реєстрів ДМС та МВС, але ми працюємо над поновленням підключення до цих реєстрів, тому що ці послуги є одними з найважливіших для громадян і найактуальніших для залучення їх у ЦНАП.
Адміністраторам Центру надано доступи до РПЗМ щодо пошкодженого/зруйнованого житла, вони здійснюють виїзні прийоми громадян по Покровській громаді, проводять консультації та реєстрацію пошкоджених та зруйнованих об’єктів внаслідок військової агресії рф.
З травня 2023 року сектор ДРАЦС відновив свою роботу та працює в повному обсязі.
Сектор надає наступні послуги: Державна реєстрація народження фізичної особи та її походження, Державна реєстрація шлюбу та Державна реєстрація смерті. Для комфортних умов наших наймолодших відвідувачів та їх батьків облаштовано дитячий куточок та сповивальний столик. Після реєстрації шлюбу та реєстрації народження ми даруємо фото на згадку.
Не менш важливим для нас є створення комфорту для наших відвідувачів. Ми створюємо умови для громадян з особливими потребами, а саме: працює сервіс УТОГ для людей з вадами слуху, закуповуємо комплект звукового маяка для сліпих, встановлюємо тактильну плитку та поручні для маломобільних.
Послідовність, системність, законність, а найголовніше – універсальність, основні принципи роботи державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг
м. Покровськ. Надаються послуги в сфері державної реєстрації (державної реєстрації змін, державної реєстрації припинення) юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, а також, надання інформації з Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та здійснюється державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та забезпечується обробка, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, а також, про об’єкти та суб’єкти таких прав та ін.
Для нашої громади ЦНАП – ключовий рупор цифрових змін! Відтак, при запровадженні електронних послуг в громадах одним із застережень було те, що у багатьох жителів відсутні гаджети для отримання таких послуг. Щоб зменшити "цифрові розриви" ЦНАП м. Покровськ облаштував місця самообслуговання громадян, які дають можливість скористатися сервісами, що доступні на порталі "Дія". Найпопулярнішою послугою за допомогою місця самообслуговування – є витяг про несудимість.
Також в ЦНАПі є можливість отримати кваліфікований електронний підпис від «Дія». Відтепер фізичні і юридичні особи можуть генерувати свій електронний ключ як на захищених носіях, так і на звичайних. Електронний підпис дає можливість підтвердити цілісність даних та ідентифікувати підписувача. До того ж в сертифікаті розміщуються дані, які однозначно ідентифікують підписувача і їх неможливо підробити.
Крім того, в точках взаємодії з користувачем розміщені Дія.QR — це індивідуальний QR-код, через який ми можемо отримувати цифрові копії документів одразу на електронну пошту. Також працюємо над підключенням до нашої інформаційної системи шеринг документів з Дії.
Наразі, перелік послуг Центру надання адміністративних послуг м. Покровськ налічує 329 одиниць, а на віддалених робочих місцях – 309. Ми працюємо над вдосконаленням: щоб якомога більше послуг було доступно в одному місці, робимо наше приміщення більш зручним для усіх верств населення. Ми розвиваємось, проходимо навчання, тренінги, слідкуємо за змінами у законодавстві, шукаємо нові ідеї, працюємо над якістю обслуговування та за принципом «єдиного вікна». Колектив ЦНАПу працює за принципом «універсальний спеціаліст», коли всі адміністратори надають весь спектр послуг, передбачених у переліку, адже в такий спосіб не створюються черги до одного спеціаліста., тому наш лозунг «Час вирішує все!»
Дорогі наші відвідувачі, шановні мешканці Покровської громади, дякуємо, що користуєтеся нашими послугами. Ми і надалі будемо працювати для Вас! Віримо в нашу перемогу!
Далі буде…
#НАМ10РОКІВ